Thursday 15 September 2011

Hari 1 Malaysia

Salam semua. Esok merupakan hari yang diwajibkan bercuti untuk seluruh warga Malaysia. Ye ke? Pandai2 je kan, ehe :P

Saya nak ucapkan selamat bercuti untuk semua, dan salam 1 Malaysia. Dah macam perdana menteri lak rasanya, ehe. Rasanya ada agenda yang saya rasa macam best dekat Dataran Merdeka esok. Tengok kat tv je la, tu pun kalau ada, huhu.

By the way, korang tau x apa yang dimaksudkan dengan 1 Malaysia? Mengikut pemahaman saya yg kurang arif ni, ia merupakan satu slogan yg digunakan oleh PM kita sebagai satu simbolik penyatuan kaum dalam negara kita ni tanpa mengira bangsa, agama, keturunan ataupun warna kulit demi mewujudkan sebuah negara yang harmoni dan mewujudkan semangat kesatuan dan perpaduan dalam negara, ceewaahh.. ehe..

For me, bukan senang kerajaan kita ni nak menyatukan kaum2 yg ada dlm Malaysia ni. Rasanya negara kita ni satu2nya negara yg mempunyai kepelbagaian kaum yg cukup ramai jika nak dibandingkan dengan negara lain. Tapi x dinafikan, kat sekolah pun x lari bab2 racist ni, especially those who have very low grade IQ. Pegi mana2 pun mesti by group yg sama kaum, pastu berlagak samseng, tah pape.

Whatever it is, im proud to be malaysian, and i always be. :)

Published with Blogger-droid v1.7.4

0 comments (+add yours?)

  • Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...